top of page

טעויות שמעסיקים עושים בשימועים #2

תמונת הסופר/ת: עו"ד הדס פריזמנטעו"ד הדס פריזמנט

עודכן: 13 באפר׳ 2020

לא מסוגלים לדחות סיפוקים? זה יעלה לכם.

יש לכם עובד שאינכם מרוצים ממנו. הוא לא עובד אצלכם מהיום וגם לא מאתמול, אבל עכשיו הוא עשה טעות גדולה במיוחד שגרמה לכם נזקים, והחלטתם שהגיע הזמן לפטר אותו. ומאותו רגע, אתם רק רוצים להתפטר ממנו כבר.

מעסיק אימפולסיבי- מכין זימון קצר לשימוע, כותב לעובד כי סיבת הזימון היא "חוסר שביעות רצון", קובע את השימוע ליום למחרת ומוסר לעובד. משוחח עם העובד, אולי אפילו אומר לו משהו בסגנון "אני מתכוון לפטר אותך ולכן אני מזמין אותך לשימוע", ויום למחרת מוסר לו מכתב פיטורים.

והתוצאה- תביעה בגין פיטורים שלא כדין שעלולה לעלות למעסיק עשרות ומאות אלפי שקלים, תלוי בנסיבות.

מעסיק שמלווה בייעוץ משפטי- מכין זימון מפורט, כותב בו דוגמאות, מצרף מסמכים רלוונטיים, מתאם את ישיבת השימוע לבעוד שבוע, לא כושל בלשונו בשימוע ונזהר שלא להעלות טענות חדשות שלא נזכרו בזימון, כותב פרוטוקול ומחתים עליו את העובד, ובסיום השימוע (ולא יום אחרי!) כותב החלטה מנומקת ויסודית המתייחסת לכל טענותיו של העובד. מעסיק כזה גם יודע שלא לפרסם מודעת דרושים לפני ההחלטה על הפיטורים, ושלעתים צריך לקבל היתרים לפיטורים.

אז נכון, תטענו שמדובר בטקס מלאכותי, אבל שמירה על "כללי הטקס" תחסוך לכם הרבה כסף והתרוצצויות בבית הדין לעבודה!

שוקלים לפטר עובד? מומלץ להתייעץ עם עורך דין.

*האמור לעיל הינו כללי ואינו מהווה ייעוץ משפטי*


20 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


ברוכים הבאים  הדס פריזמנט, עו״ד.png

By

LOGO OF ROEI-02.png
bottom of page